|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
Scénáře
: Konkurence získává díky informatice konkurenční výhodu
|
|
|
|
Kód scénáře
Standardní kód scénáře v MBI.
:
|
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Popis scénáře, hlavní problémy a otázky
Popis podstaty a obsahu scénáře, specifikace hlavní problémů a otázek k řešení scénáře
1. Obsah scénáře - otázky a problémy:
- Na
konkurenci a konkurenceschopnost
jsou různé pohledy a názory. V kontextu MBI se chápe souhrnně
konkurenceschopností dosažení takových kvalitativních a cenových charakteristik produktů a služeb
podniku, včetně informatických, které jsou srovnatelné s konkurencí.
-
Konkurenční výhodou
jsou takové vlastnosti produktů a služeb, včetně informatických, které podniku
přinášejí lepší pozici na trhu
a větší obchodní příležitosti oproti konkurenci.
V souvislosti s daným scénářem je třeba řešit tyto otázky:
- Jaký je stav informatiky -
disponuje podnik nabídkou IT služeb
obchodním partnerům srovnatelných s konkurencí, a to v rozsahu, kvalitě, dostupnosti?
- Poskytuje podnik
vysokou kvalitu komunikace
s obchodními partnery zahrnující komunikaci on-line, uplatnění dohodnutých komunikačních standardů, trvalou dostupnost (24x7), požadovanou bezpečnost komunikace apod.?
- Má podnik
jasnou představu o nabídce na IT trhu,
využívá celou škálu obchodních informací (nabídek, katalogů produktů a služeb, obchodních dokumentů) bez ohledu na teritoriální hranice, nebo jazyk komunikace?
- Poskytuje podnik
průběžně informace o probíhajících zakázkách
zákazníkům podle jejich požadavků, např. stav rozpracovanosti zakázky, dodržení sortimentu, místo, kde se zakázka nachází v průběhu přepravy apod.?
- Je dostatečná funkcionalita aplikací pro podporu
snižování reklamací, výpadků, podvodů a snižování finančních i zákaznických ztrát,
které jsou s nimi spojeny, např. na bázi průběžného vyhodnocování úspěšnosti zakázek, závad, specifických požadavků zákazníků?
- Jsou v souvislosti s předchozími body jasně
deklarovány požadavky na IT a jejich priority
?
3. Doporučení, praktiky
- Je nezbytné se
primárně zaměřovat na kvalitnější a komplexnější informace
a postupy pro rozhodování s respektováním různých pohledů na data (dimenzí), úrovní granularity informací apod., např. informace pro průběžné vyhodnocování situace na trhu, pro hodnocení disponibility vlastních výrobních, personálních a finančních zdrojů při vyhodnocování poptávek, resp. objednávek zákazníků apod.,
- Podnik musí postupně disponovat
kvalitnějšími informacemi o zákaznících a jejich aktuálních i perspektivních potřebách
než má konkurence, vytváření předpokladů pro rychlejší a flexibilnjěší marketingové a promo akce cílené na jasně definované skupiny zákazníků,
- Je účelné zajistit
vyšší integraci poskytovaných produktů a služeb
s využitím sdílených informačních zdrojů, resp. efektivního předávání informací (např. v bankách při poskytování různých bankovních produktů na jednom místě, obdobně v utilitách poskytováním dodávek a služeb u různých druhů energií apod.),
- Je třeba zvyšovat
nezávislost poskytovaných informatických a dalších služeb na místě žadatele
(mohou být poskytovány odkudkoli) a různými typy komunikačních kanálů,
- Je účelné podporovat
vyšší rychlost a flexibilitu poskytovaných produktů a služeb
vzhledem k objemovým, sortimentním a kvalitativním změnám požadavků a schopnost jednotlivé zakázky pružně a rychle upravovat a přeplánovat.
|
|
|
|