|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
Úloha
: Analýza IT obchodních partnerů
|
|
|
|
Kód úlohy
Standardní kód úlohy v MBI.
:
|
Autor návrhu úlohy
Jméno a příjmení autora úlohy
:
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy úlohy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Předpokládaná pravděpodobnost užití v praxi
Předpokládaná pravděpodobnost užití úlohy v praxi, hodnoty 0 - 1. Např. 0,7 - úlohu lze využít v 7 z 10 podniků. Hodnoty jsou průběžně testovány a upřesňovány na základě anket a průzkumů.
:
|
|
|
Charakteristiky úlohy
1. “Analýza IT obchodních partnerů“ – cíl, účel
-
Cílem
úlohy je zjistit, zda
informatika partnerských organizací
(zákazníků, dodavatelů, finančních ústavů, orgánů veřejné správy) je příležitostí či hrozbou fungování dodavatelského řetězce a plánovaných forem kooperací a komunikací.
-
Standardizovat komunikaci
mezi obchodními partnery.
2. Obsah úlohy
- Úloha navrhuje,
jak lze pomocí IT zlepšit kooperaci podniku
s významnými obchodními partnery. Posuzují se
možnosti a nároky na způsob komunikace
(EDI, XML, webové služby) a využívání externě orientovaných aplikací (e-business, CRM, SRM, SCM atd.).
- Úloha řeší zejména
tyto otázky
:
- jak lze zefektivnit (zautomatizovat) spolupráci a komunikaci s partnery?
- jak standardizovat komunikaci s partnery?
- jaké možnosti/hrozby představuje informatika obchodních partnerů pro další rozvoj dodavatelského řetězce a kooperací v tomto řetězci?
- lze zavedením samoobslužných procesů převést některé vlastní aktivity a náklady na partnery?
- lze nabídnutím určitých IT služeb přivázat obchodní partnery k našemu podniku?
- Obsah úlohy
se liší podle ekonomické síly daného subjektu
v dodavatelském řetězci. Je-li podnik dominantním článkem řetězce, pak sám
může diktovat kooperační a komunikační pravidla
. Je-li tomu naopak, pak se podnik
musí přizpůsobit pravidlům
, které v dodavatelském řetězci platí.
-
Charakteristiky vztahů s partnery
, které byly vyhodnoceny jako vhodné/významné pro budoucí stav naší podnikové informatiky
se formulují jako nové požadavky
na vlastnosti budoucího IT a jeho řízení.
3. Podmínky úspěšnosti úlohy
-
Používání komunikačních standardů
typické pro dané odvětví.
5. “Analýza IT obchodních partnerů“ - klíčové aktivity
- Rozdělení obchodních partnerů podle typu a podle strategické důležitosti pro firmu - zjistit obchodní partnery a rozdělit je mezi dodavatele, zákazníky a ostatní partnery (banky, pojišťovny, veřejnou správu, atd.) a přiřadit významnost jejich role pro firmu, zjistit, je síla podniku pro vyjednávání podmínek s partnery,
- Stanovení role podniku v dodavatelském řetězci - zda je podnik schopen definovat pravidla řetězce, nebo zda je minoritním hráčem a musí se přizpůsobit,
- Prozkoumání stávající komunikace mezi partnery - s kterými obchodními partnery, na základě jakých standardů a v jaké míře probíhá komunikace a spolupráce a jaká je její efektivita,
- Analýza nových možností spolupráce a komunikace s obchodními partnery - možnosti firmy v získávání nových obchodních partnerů, zapojování do nových dodavatelských řetězců a rozšiřování spolupráce se stávajícími obchodními partnery,
- Analýza možnosti využití samoobslužných procesů - převedení odpovědnosti a také nákladů přímo na obchodní partnery,
- Definování požadovaného stavu komunikace a spolupráce - definice služeb, které tuto komunikaci budou podporovat.
|
|
|
|