|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
Úloha
: Analýza konkurence z pohledu IT
|
|
|
|
Kód úlohy
Standardní kód úlohy v MBI.
:
|
Autor návrhu úlohy
Jméno a příjmení autora úlohy
:
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy úlohy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Předpokládaná pravděpodobnost užití v praxi
Předpokládaná pravděpodobnost užití úlohy v praxi, hodnoty 0 - 1. Např. 0,7 - úlohu lze využít v 7 z 10 podniků. Hodnoty jsou průběžně testovány a upřesňovány na základě anket a průzkumů.
:
|
|
|
Charakteristiky úlohy
1. “Analýza konkurence z pohledu IT“ – cíl, účel
-
Cílem
úlohy je využít pro tvorbu informační strategie podniku ty
charakteristiky IT našich konkurentů
, které favorizují naší konkurenci na trhu, resp. najít takové nové charakteristiky našeho IT, které zvýší konkurenceschopnost našeho podniku na trhu.
2. Obsah úlohy
- Jedná se o vysoce kreativní úlohu, ve které je vhodné
využít metody a nástroje Competitive Intelligence.
- Analýza by měla
odpovědět na dvě základní otázky
:
- Které charakteristiky IT favorizují naší konkurenci na trhu (např. e-služby, které my nemáme, rychlá doba odezvy na požadavky zákazníků, dostupnost služeb ve formátu 365 dní * 24 hodin),
- Jaké nové charakteristiky našeho IT by mohly podniku přinést výhodu nad konkurencí?
- Zatímco odpověď na druhou otázku musí být výsledkem vysoce kreativní a kvalifikované práce,
odpověď na první otázku lze získat z těchto zdrojů
:
- přímé využití IT konkurenta (např. jako fiktivní zákazník),
- informace o výběrových řízeních, které vypisovali naši konkurenti v oblasti IT služeb,
- současní nebo bývalí zaměstnanci konkurenta,
- registrované patenty naší konkurencí,
- otevřené informační zdroje (média, zpravodajské servery apod.).
- Charakteristiky informatiky, které byly vyhodnoceny jako vhodné/významné pro budoucí stav IT podniku se formulují jako nové požadavky na vlastnosti budoucího IS a jeho řízení.
3. Podmínky úspěšnosti úlohy
- Předpokladem je dobrá znalost konkurentů na trhu a jich význam, případně tržní podíl.
5. “Analýza konkurence z pohledu IT“ - klíčové aktivity
- Vyhodnocení konkurence a určení těch, které jsou vzhledem k pozici podniku na trhu pro další analýzy relevantní,
- Analýza IT konkurentů a identifikace významných diferencí od IT daného podniku, např. z těchto hledisek čím IT přispívá k lepší výkonnosti konkurence (výkonnější byznys procesy, lepší IT služby, nižší náklady na IT apod.), jaké jsou náklady konkurence na IT, jaké technologie a aplikace využívá, kde a jak využívá outsourcing, jaké inovace svých IT konkurence plánuje
- Návrh charakteristik IT, které budou favorizovat podnik na trhu - určení IT komponent, které budou posilovat konkurenceschopnost podniku, např. nasazením aplikací typu CRM, SCM, competitive intelligence, business intelligence a ve vytvoření nových IT služeb pro zákazníky na www podniku, pro mobilní zařízení apod.,
- Odvození požadavků na nový stav IT- na základě analýzy konkurence v předcházejících činnostech se definují nebo aktualizují požadavky na IT v obsahu a struktuře v katalogu požadavků
|
|
|
|