Toto je objekt systému MBI.

MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.

Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).

Podskupina metrik : Metriky řízení kvality IT služeb
Metriky řízení kvality IT služeb
Kód podskupiny metrik

Standardní kód podskupiny metrik v MBI

:
ISG140
Popis, obsahové vymezení

Obsahové vymezení podskupiny metrik

1. Metriky řízení kvality IT služeb

Metriky zde vyjadřují hodnocení kvality IT služeb na základě stanovaných kritérií, případně na základě průzkumů uživatelské a zákaznické spokojenosti a zahrnují:

  1. Úroveň uživatelské, resp. zákaznické spokojenosti s IT službami (I141 ),
  2. Počet IT služeb se zajištěnou kvalitou (I142 ),
  3. Doba nedostupnosti IT služeb (I143 ),
  4. Doba provozuschopnosti IT služby (Uptime) (I144 ),
  5. Doba odezvy IT služby (I145 ),
  6. Průchodnost (Throughput) IT služby (I146 ),
  7. Měřítko vyřešení (Resolution rate) (I147 ),
  8. Měřítko RFC implementace (I148 ),
  9. Rozsah komunity služby (I149 ),
  10. API pokrytí (I150 ),
  11. Testování služby (I151 ).

2. Využití metrik ve úlohách

Metriky v podskupině se váží k úlohám řízení IT služeb, tj. především ke skupinám úloh Řízení kvality IT služeb (TG105 ) a podle potřeby i k Řízení prodeje a nákupu IT služeb (TG104 ).

3. Dimenze pro analýzy metrik podskupiny

Metriky v podskupině se, kromě základních dimenzí (DIG000 ), mohou analyzovat podle následujících skupin dimenzí - IT služby a zdroje (DIG100 ) a Externí partneři podniku (DIGQ10 ).

4. Využití metrik podskupiny v aplikacích

Metriky podskupiny jsou aktuálně obsaženy v analytických aplikacích Analýzy kvality IT služeb (A104A ), Sledování kvality IT služeb (A106A ) a Analýzy plnění SLA (A102A ).

5. Obsah balíčku ke stažení

Souhrnný text za podskupinu metrik a její metriky (PDF).