Toto je objekt systému MBI.

MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.

Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).

Skupina metrik : Metriky řízení prodeje v podniku
Metriky řízení prodeje v podniku
Kód skupiny metrik

Standardní kód skupiny metrik v MBI

:
IGQ1
Popis, obsahové vymezení

Obsahové vymezení skupiny metrik

1. Přehled podskupin metrik řízení prodeje zboží a služeb
  • Metriky řízení prodeje v podniku (ISGQ10 ):
    • Počet zákazníků podniku (IQ1001 ), Tržní podíl (IQ1002 ),
    • Nový prodej, Intake (IQ1003 ), Ztráta výnosů (IQ1004 ), Úroveň zlevňování (IQ1005 ),
    • Počet externích zákazníků IT služeb (IQ1006 ),
    • Tržby z prodeje zboží a služeb (IQ1007 ), Náklady prodeje zboží a služeb (IQ1008 ),
    • Prodejní marže (IQ1009 ), Dodací lhůta (IQ1010 ),
    • Prodejní potenciál (IQ1011 ), Počet obchodních transakcí (IQ1012 ),
    • Podíl private label (IQ1013 ), Index prodejní aktivity (IQ1014 ), Obrat zásob (IQ1015 ),
    • Ukazatelů dárkových poukázek a permanentek (IQ1016 ),
  • Metriky řízení prodeje ve vazbě na eShop (ISGQ11 ) :
    • Marketingové náklady na návštěvu, eShop (IQ1101 ),
    • Konverzní poměr (IQ1102 ), Tržba na návštěvu (IQ1103 ),
    • Délka návštěvy webové stránky (IQ1104 ), Míra opuštění, Bounce rate (IQ1105 ), Index přijetí zákazníka (IQ1106 ),
    • Počet prodaných produktů přes eShop (IQ1107 ), Zisk na produkt v eShopu (IQ1108 ),
    • Průměrná hodnota objednávky (IQ1109 ), Počet položek na objednávku (IQ1110 ),
    • Nejčastější lokality zákazníků (IQ1111 ),
    • Počet objednávek za stanovený čas (IQ1112 ),
  • Výkonnostní ukazatele Category managementu, CM (ISGQ13 ) :
    • Využití prodejní plochy (IQ1301 ),
    • Časové ukazatele výkonnosti CM (IQ1302 ), Zbožové ukazatele výkonnosti CM (IQ1303 ), Zákaznické ukazatele výkonnosti CM (IQ1304 ),
  • Poskytování služeb a poprodejní servis (ISGQ15 ) :
    • Počet a objem servisních činností (IQ1501 ), Počet a objem reklamací (IQ1502 ),
  • Hodnocení výkonnosti prodeje a prodejních pracovníků (ISGQ16 ) :
    • Objem tržeb za časovou jednotku (IQ1601 ), Náklady práce na 1 prodejce (IQ1602 ).
2. Využití metrik řízení prodeje v doménách:
  • Podnikové řízení a analytika (DO00 ),
  • Řízení v maloobchodě, retail (DO005 ),
  • Řízení výroby (DO006 ),
  • Veřejná správa (DO011 ),
  • Řízení IT služeb (DO100 ).
3. Dimenze pro analýzy metrik řízení prodeje:
  • Základní (DIG000 ),
  • Obchodní dimenze podniku (DIGQ30 ),
  • Externí partneři podniku (DIGQ10 ),
  • Podniková organizace (DIGQ01 ),
  • Lidské zdroje podniku a mzdy (DIGQ20 ),
  • Ekonomické dimenze podniku (DIGQ05 ),
  • Dimenze skladového hospodářství (DIGQ40 ).
4. Využití metrik řízení prodeje v aplikacích:
  • Aplikace pro podporu provozu podniku (ASGQ10 ),
  • Analytické nástroje pro řízení podniku (ASGQ00 ),
  • Analýza: Prodeje a prodejny (AQ031A ),
  • Analýza: Tržby podle prodejních kanálů (AQ034A ).