Toto je objekt systému MBI.

MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.

Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).

Úloha : Řízení marketingu - transakce
Řízení marketingu - transakce
Kód úlohy

Standardní kód úlohy v MBI.

:
UQ352A
Autor návrhu úlohy

Jméno a příjmení autora úlohy

:
MBI tým
Předpokládaná pravděpodobnost užití v praxi

Předpokládaná pravděpodobnost užití úlohy v praxi, hodnoty 0 - 1. Např. 0,7 - úlohu lze využít v 7 z 10 podniků. Hodnoty jsou průběžně testovány a upřesňovány na základě anket a průzkumů.

:
0.3
Charakteristiky úlohy

Charakteristiky úlohy

1. Účel – Transakcí v řízení marketingu:
  • Zajistit co nejefektivnější realizace operací marketingu a přípravy a realizace marketingových akcí, kampaní, promo akcí, sběr a uložení dat z těchto akcí apod.,
  • Řešit společné otázky a problémy spojené s řešením standardních transakčních úloh , viz scénář (SQ002 ).
2. Vstupy a výstupy úlohy:
  • Hlavními vstupy jsou:
    • Evidence marketingu (DQ351A),
    • Evidence marketingových akcí (DQ352A),
    • Evidence zákazníků (DQ102A),
    • Ceníky zboží a služeb (DQ104A),
    • Evidence obchodních příležitostí (DQ105A),
    • Cestovní zprávy (DQ363A),
    • Dokumentace obchodních zástupců (DQ364A),
    • Plán marketingových akcí (DQ371A),
  • Výstupem zpracování úlohy jsou:
    • Marketingové průzkumy, dotazníky a jejich analýzy (DQ365A),
    • Obchodní příležitosti, potenciální zákazníci (DQ366A),
    • Návrhy cen, příprava ceníků (DQ367A),
    • Evidence zákazníků, aktualizovaná (DQ102A),.
3. Funkce, klíčové aktivity:
  • Kontaktování potenciálních zákazníků - je obvykle součástí systémů CRM, promo akcí zajištění jednotlivých kontaktů prostřednictvím různých komunikačních kanálů (mail, web, osobní kontakty apod.),
  • Zpracování marketingových průzkumů - tj. vyhodnocení dat z marketingových dotazníků na základě analytických metod marketingu, případně metod data miningu,
  • Základní stanovení cen - základní strategie stanovení cenové hladiny produktů a služeb. Smyslem je poskytovat komplexní údaje pro kvalitní a efektivní přípravu cenových nabídek pro zákazníky – v potřebném detailu a dostupnosti všem zainteresovaným pracovníkům.
4. Podmínky úspěšnosti úlohy
  • Dosažení:
    • z pohledu manažerského zajištění marketingových operací ve vztahu k IT je podstatná Spolupráce manažerů byznysu a IT - CIO a CMO (U005B ),
    • vysoké dostupnosti marketingových operací v místě i čase, tj. v místě marketingových akcí, u zákazníků a dalších obchodních partnerů,
    • požadovaného počtu a objemu marketingových akcí a s nimi spojených činností,
    • vysoké obsahové, formální, organizační i technologické úrovně marketingových akcí , což zahrnuje obsahovou a formální úroveň marketingoých materiálů, organizační i technologickou kvalitu zajištění marketingových akcí,
    • nízké pracnosti a nákladů a současně vyšší rychlosti přípravy marketingových akcí ,
  • Z pohledu IT aplikací je předpokladem efektivní realizace transakcí uplatnění zejména těchto aplikací :
    • celopodnikové aplikace - ERP (F300 ),
    • specializované marketingové aplikace ,
    • řízení vztahů se zákazníky, CRM (F371 ),
    • mobilní aplikace (F550 ), zejména pro realizaci marketingových průzkumů s vysokou dislokací respondentů,
    • Competitive Intelligence, CI (F481 ),
    • využití sociálních sítí a zpracování získaných dat jejich prostřednictvím (F033 ).