Toto je objekt systému MBI.

MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.

Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).

Úloha : Blokování zboží a materiálu podle požadavků a zakázek
Blokování zboží a materiálu podle požadavků a zakázek
Kód úlohy

Standardní kód úlohy v MBI.

:
UQ209A
Autor návrhu úlohy

Jméno a příjmení autora úlohy

:
Velebová, D. (MIBCON)
Předpokládaná pravděpodobnost užití v praxi

Předpokládaná pravděpodobnost užití úlohy v praxi, hodnoty 0 - 1. Např. 0,7 - úlohu lze využít v 7 z 10 podniků. Hodnoty jsou průběžně testovány a upřesňovány na základě anket a průzkumů.

:
Charakteristiky úlohy

Charakteristiky úlohy

1. Účel – Blokování zboží a materiálu podle požadavků a zakázek:
  • Zajistit, aby zboží a materiály zůstaly po stanovenou dobu přiřazeny zakázce , která si je zablokovala,
  • Řešit specifické problémy a otázky definované ve scénářích zaměřených na řízení skladů a skladových zásob, a to:
    • Současné řízení logistických procesů nepřispívá k zvýšení výkonnosti podniku (SQ202 ),
    • Implementuje se inteligentní řízení skladu, WMS (SQ204 ).
2. Vstupy a výstupy úlohy:
  • Hlavními vstupy jsou:
    • Evidence skladů a skladových zásob (DQ201A),
    • Evidence nákupu (DQ152A),
    • Plány nákupu (DQ161A),
  • Výstupem zpracování úlohy jsou:
    • Aktualizované databáze Evidence skladů a skladových zásob (DQ201A),
    • Přehledy blokování a odblokování zásob (DQ181A).
3. Funkce, klíčové aktivity:
  • Blokace materiálu:
    • blokování požadovaného množství položky podle termínu zakázky, případně vychystání do výroby za veškeré požadované množství a současně podle příslušného skladu k jednotlivým materiálovým požadavkům,
    • částečná blokace a částečný výdej materiálu,
    • přeblokování v případě požadavků s bližšími termíny potřeb a uvolnění těch, které spadají do pozdějších termínů zakázek,
  • Potvrzování požadavků na materiál :
    • zpětná vazba útvarů nákupu vůči jednotlivým nárokům zakázky,
    • informace útvarům, zda se útvar nákupu již požadavkem na materiál zabýval a s jakým výsledkem,
  • Bilancování požadavků na materiál :
    • přehled požadavků na stornované zakázky,
    • přehled kumulovaných požadavků,
    • přehled požadavků na plánované zakázky,
    • sumární informace o stavu zásob a blokací vybrané položky,
  • Potvrzování požadavků na materiál,
  • Blokování / odblokování zásob - řeší případy, kdy není k dispozici volná zásoba na skladě pro výdej na zakázku s vysokou prioritou.
4. Podmínky úspěšnosti úlohy
  • Dosažení:
    • vysoké dostupnosti informací o blokovaných materiálech a zboží na skladech v místě i čase,
    • vysoké organizační i technologické úrovně operací blokování materiálu a zboží,
    • efektivní integrace skladových operací s řízením nákupu, s výrobou.
  • Z pohledu IT aplikací je předpokladem efektivní realizace transakcí uplatnění zejména těchto aplikací :
    • celopodnikové aplikace - ERP (F300 ), v rámci modulů zásob a nákupu,
    • specializované aplikace pro řízení skladů WMS , Warehouse Management Systém (F310 ).