|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
Úloha
: Zásobovací a pořizovací logistika
|
|
|
|
Kód úlohy
Standardní kód úlohy v MBI.
:
|
Autor návrhu úlohy
Jméno a příjmení autora úlohy
:
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy úlohy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Předpokládaná pravděpodobnost užití v praxi
Předpokládaná pravděpodobnost užití úlohy v praxi, hodnoty 0 - 1. Např. 0,7 - úlohu lze využít v 7 z 10 podniků. Hodnoty jsou průběžně testovány a upřesňovány na základě anket a průzkumů.
:
|
|
|
Charakteristiky úlohy
1. Účel
- Cílem úlohy je co nejefektivnější
realizace nákupních transakcí
, příprava a zpracování obchodních dokumentů nákupu.
2. Funkce, klíčové aktivity
- Vyhodnocení požadavků na zboží - vyhodnocení požadavků na zboží - stav požadavku se vyhodnocuje z hlediska zajištěnosti zboží (zpětná vazba): objednáno, zablokováno, nezajištěno,
-
Kumulace požadavků na nákup -
sdružování požadavků na nákup podle druhů zboží, event. dodavatelů,
-
Zpracování poptávky na nové dodavatele
- na zboží a služby, obvykle pouze pro nové dodavatele,
-
Zpracování objednávky
- ve vazbě na analýzu kumulovaných požadavků na zboží, potvrzování požadavků na zboží, včetně specifikace pokrytí požadavků objednávkou a porovnání skutečných termínů dodávek s dohodnutými termíny dodávek na objednávce,
-
Zpracování smlouvy,
- Přejímka a kontrola dodávky - evidence dodacího listu a přiřazení čísla objednávky, kterou dodávka plní, což je základem pro další párování příjemek s fakturou, vyhodnocení objednávky a jejích položek, číslo dodacího listu, termín dodání materiálu, velikost dodávky, cena dodavatele za zboží, sklad,
-
Zpracování platebního kalendáře
- určení v jaký splátkách a termínech se dodávka dodavateli hradí a za jakých podmínek,
-
Příjem a kontrola nakoupeného zboží, Evidence a kontrola dodacího listu,
-
Výdej vráceného zboží (reklamace apod.),
-
Pořízení protokolu o vadě,
-
Zpracování reklamací a upomínek,
-
Příjem a likvidace faktur
- včetně porovnání splatností faktur s dohodnutými splatnostmi podle platebního kalendáře.
-
Doprava na centrální sklad, příjem a přebalení zboží,
-
Vyhodnocení dodávky,
-
Uskladnění zboží,
-
Optimalizace zásoby Doprava do poboček a příjem zboží
- vyskladnění z centrálního skladu, příjem na skladu pobočky.
3. Podmínlky úspěchu
-
Dosažení:
- vysoké
dostupnosti
nákupních transakcí v místě i čase, tj. v místě dodavatelů obchodních organizací,
- požadovaného
počtu a objemu nákupních transakcí
podle potřeb podniku a jeho zakázek, včetně obchodních špiček (o svátcích apod.),
- vysoké
obsahové, formální, organizační i technologické úrovně
nákupních operací,
- nízké
pracnosti
v nákupních odděleních a nákladů a současně vyšší rychlosti nákupních operací optimalizací zpracování dokumentů nákupu,
- potřebné
průkaznosti
, úrovně kontroly a bezpečnosti nákupních operací, tj. jejich protokolování a dokumentace.
4. Poznámky
Charakteristika úlohy je i v přiloženém PDF dokumentu ke skupině úloh „
Logistika nákupu v retailu
“ (TGQ570XRE
)
|
|
|
|