|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
Úloha
: Operativní řízení skladů v retailu
|
|
|
|
Kód úlohy
Standardní kód úlohy v MBI.
:
|
Autor návrhu úlohy
Jméno a příjmení autora úlohy
:
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy úlohy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Předpokládaná pravděpodobnost užití v praxi
Předpokládaná pravděpodobnost užití úlohy v praxi, hodnoty 0 - 1. Např. 0,7 - úlohu lze využít v 7 z 10 podniků. Hodnoty jsou průběžně testovány a upřesňovány na základě anket a průzkumů.
:
|
|
|
Charakteristiky úlohy
1. Účel
- Cílem úlohy je zajistit, aby podnik
pořizoval ideálně pouze takové zboží, které prodá včas a s marží
a aby umístil toto zboží na ty pobočky, kde je o něj zájem a kde bude skutečně prodáno,
- Cílem je rovněž
co nejefektivnější realizace skladových operací
(příjem na sklad, výdeje ze skladu, přemístění zásob atd.),
2. Funkce, klíčové aktivity
- Příjem zboží,
- Výdej zboží,
- Operativní řízení průběžného pohybu zásob,
- Změny úložných míst zboží ve skladech,
- Likvidace nepotřebných zásob.
3. Podmínlky úspěchu
- musí být zajištěno průběžné sledování stavu a pohybů zboží na skladu podle jejich čísel, včetně sledování data expirace (podle povahy zboží),
- při každém pohybu zboží se provádí i příslušné zúčtování,
- přejímku zboží provádí zásobovač, který určí jeho odpovídající identifikaci a sklad,
- uplatňuje se optimalizace naplňování úložných míst na skladě,
- je možné definování logických a fyzických skladů,
- uplatňují se různé strategie a postupy pro dávkové přejímky a individuální přejímky a výdeje ze skladu, včetně propojení těchto různých operací,
- řešení požadavků na systém pro kontrolu stavu zboží na skladě s možností automatického upozornění na nedostatek/pokles zásob pod stanovené minimum,
- musí být zajištěna vysoká flexibilita výdejů zboží podle požadavků uživatelů nebo zákazníků,
- musí být zajištěny automatické, periodické nebo manuální výpočty pro výběry a naplňování kontejnerů, s optimalizací nákladů respektující objemové a váhové limity dopravních prostředků,
- musí být zajištěna vazba na efektivní realizaci prodejních objednávek.
4. Poznámky
Detailnější charakteristika úlohy je v přiloženém PDF dokumentu ke skupině úloh „
Retail: Skladování
“ (TGQ560XRE
).
|
|
|
|