|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
Úloha
: Analýza produktů, služeb a informací dostupných na IT trhu
|
|
|
|
Kód úlohy
Standardní kód úlohy v MBI.
:
|
Autor návrhu úlohy
Jméno a příjmení autora úlohy
:
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy úlohy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Předpokládaná pravděpodobnost užití v praxi
Předpokládaná pravděpodobnost užití úlohy v praxi, hodnoty 0 - 1. Např. 0,7 - úlohu lze využít v 7 z 10 podniků. Hodnoty jsou průběžně testovány a upřesňovány na základě anket a průzkumů.
:
|
|
|
Charakteristiky úlohy
1. “Analýza produktů, služeb a informací dostupných na IT trhu“ – cíl, účel
-
Cílem
úlohy je v návaznosti na hodnocení IT trendů (U021A
)
analyzovat aktuální nabídku IT trhu
, tj. IT služeb a IT produktů, které jsou relevantní pro řešení plánovaného stavu podnikové informatiky.
2. Obsah úlohy
- Úloha zahrnující analýzu produktů a služeb na IT trhu
ukáže, o jaké produkty a externí služby lze opřít plánovaný stav IT
podniku.
-
Vyplyne z ní
:
- které služby, v jaké kvalitě a v jakých cenových relacích jsou dostupné na IT trhu,
- kolik dodavatelů nabízí srovnatelné IT služby,
- které požadavky na novou funkcionalitu IS jsou řešitelné pomocí SaaS, resp. TASW a které bude třeba řešit pomocí IASW,
- který typový software (TASW) odpovídá svojí funkcionalitou nejlépe požadavkům podniku,
- zda pro provoz spravovaných aplikací je či není výhodné využít služby typu IaaS a PaaS,
- které z dostupných externích informačních zdrojů (např. dostupných externích databází, externích webových služeb apod.) bude účelné využívat.
3. Podmínky úspěšnosti úlohy
- Je třeba analyzovat i produkty a služby nabízené v zahraničí (viz např. služby SaaS, PaaS a IaaS).
4. Doporučené praktiky
- Je účelné využívat informace, které poskytují analytické portály, jako např. CVIS , IDC , Gartner a další,
- Aktuální přehledy IT produktů poskytuje např. portál Systemonline
5. “Analýza produktů, služeb a informací dostupných na IT trhu“ - klíčové aktivity
- Určení základních segmentů IT trhu - vzhledem k prioritním podnikovým potřebám, které budou předmětem analýzy,
- Specifikace informačních zdrojů pro analýzy - analytické portály, případně určení analytických služeb zajišťovaných formou outsourcingu specializovanými firmami nebo agenturami,
- Analýza nabídky na IT trhu podle vybraných segmentů - nabídka IT služeb, jejich poskytovatelé a cenové relace, nabídka typového ASW - jejich poskytovatelé, architektura, funkcionalita, technologická platforma, reference, cenové relace, nabídka služeb v rámci cloud computingu a možnosti jejich využití
|
|
|
|