|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
Faktor
: Reengineering podnikových procesů
|
|
|
|
Kód faktoru
Standardní kód faktoru v MBI.
:
|
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Podstatné charakteristik faktoru
Obsahové vymezení faktoru
2. Efekty a výhody
-
Sladění podnikových procesů s cíli
a strategickými záměry jeho vedení, např. procesy řízení vztahů k zákazníkům bude respektovat cíle podniku,
- Dosažení
ekonomických a obchodních efektů
, např. zkrácení doby odezvy - reakce podniku na požadavky zákazníků a partnerů, zkrácení průběžné doby zakázky,
- Vytvoření podkladů pro
realizaci organizačních změn
, kdy organizační změny budou založeny na optimalizovaných procesech, tedy optimalizovaném fungování firmy,
- Vytvoření dokumentace pro systémy jakosti a další požadované certifikace,
-
Změny průběhu procesu
spojené s redukcí míst přerušení optimálního průběhu procesu, např. se snížením počtu chyb nebo poruch v průběhu procesů,
-
Změny organizační příslušnosti a kvalifikace pracovníků
se budou provádět v kontextu zlepšení průběhů všech navržených procesů,
-
Snížení počtu a rozsahu dokumentů
vedoucí ke zjednodušení a urychlení toku dokumentů a dat,
- Vytvoření předpokladů pro
realizaci aplikací a nástrojů workflow
a využití dalších zdrojů a informačních technologií vedoucí k automatizaci a ke zlepšení funkcí procesu,
-
Business Process Management Institute
ve své studii (IDS Scheer AG, 2005) uvádí, že
efektivní BPM strategie a řešení
může:
- zkrátit dobu na návrh nového výrobku až o 50 %,
- dosáhnout rychlejšího uvedení nových produktů na trh,
- zkrátit dobu realizace zákaznické objednávky až o 80 %,
- zvýšit zákaznickou spokojenost kvalitnějším zajištěním objednávek zákazníka,
- pomoci podniku zvýšit efektivnost kontaktních center až o 60 %.
3. Problémy a omezení
- Procesní rengineering je především záležitostí zvyšování kvality řízení podniku. Proto by hlavní zájem na jeho řešení a úspěchu měli mít podnikoví manažeři, zejména nejvyšší podnikový management,
- Projekty procesního reenginneringu vyžadují
aktivní účast většiny pracovníků
podniku, musí se však zajistit jejich kvalitní příprava v oblasti procesního modelování, což může narážet na časové nebo finanční bariéry,
- Pro kooperaci pracovníků podniku na procesním reengineeringu je nezbytná jejich
dokonalá informovanost o účelu
takového projektu a jeho následném zavedení do praxe,
- Procesní reengineering jsou
časově poměrně náročné projekty
, kde riziko jejich úspěšného dokončení může být spojeno právě s dlouhou dobou trvání a v souvislosti s tím i s neadekvátní mírou detailu řešení,
- Projekty procesního reengineeringu by neměly končit pouze zpracováním procesní dokumentace. Pokud navržené procesy nebudou
promítnuty do organizace a interních předpisů
stejně jako do používaných SW aplikací, pak výsledné efekty těchto projektů se výrazně minimalizují,
- Pro projekty BPR je nutné volit i
adekvátní nástroje pro specialisty,
tedy specializované modelovací nástroje, ale následně je nutné zajistit dostupnost výsledků projektu široké uživatelské sféře.
|
|
|
|