Toto je objekt systému MBI.

MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.

Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).

Úloha : Vytvoření a aktualizace účetní evidence
Vytvoření a aktualizace účetní evidence
Kód úlohy

Standardní kód úlohy v MBI.

:
UQ051A
Autor návrhu úlohy

Jméno a příjmení autora úlohy

:
MBI tým
Předpokládaná pravděpodobnost užití v praxi

Předpokládaná pravděpodobnost užití úlohy v praxi, hodnoty 0 - 1. Např. 0,7 - úlohu lze využít v 7 z 10 podniků. Hodnoty jsou průběžně testovány a upřesňovány na základě anket a průzkumů.

:
0.9
Charakteristiky úlohy

Charakteristiky úlohy

1. Účel – Vytvoření a aktualizace účetní evidence:
  • Vytvořit a průběžně aktualizovat účetní evidenci (tj. stavy a pohyby na jednotlivých syntetických i analytických účtech),
  • Řešit společné otázky a problémy spojené s řešením standardních evidenčních úloh , viz scénář (SQ001 ).
2. Vstupy a výstupy úlohy:
  • Na vstupu jsou:
    • Daňový doklad - obecně (DQ042A ),
    • Prodejní faktura (DQ101C ),
    • Nákupní faktura (DQ151C ),
    • Evidence úvěrů (DQ054A),
    • Evidence leasingových smluv (DQ055A),
    • Evidence závazků (DQ056A),
    • Dokumenty styku s bankami (DQ057A),
    • Bankovní účty (DQ057B ),
    • Evidence pohledávek (DQ059A),
    • Inkaso a inkasní kalendáře (DQ060A),
  • Výstupem je:
    • aktualizovaná Účetní evidence (DQ041A ),
    • zaúčtované nákupní faktury (DQ151D ) a další.
3. Funkce, aktivity:
  • Úloha představuje vedení základního účetnictví podniku.
  • Musí zajistit soulad s platnou legislativou , musí odpovídat účetním a daňovým předpisům.
  • Obvykle poskytuje možnost definování účetních transakcí (skupin účetních operací na různých účtech), vedení účtů ve více měnách , možnost účtovat na zakázku, - poskytovat komplexní obraz o efektivitě a hospodaření na zakázce a rozúčtování nákladů na nákladová střediska.
4. Podmínky úspěšnosti úlohy
  • Dosažení:
    • vysoké dostupnosti a kvality dat vedených účtů pro potřeby realizace účetních transakcí,
    • vysoké úrovně validity dat a minimalizace časových zpoždění při aktualizacích účetních dat,
    • vysoké úrovně konsistence dat a jejich konsolidace účetních dat.
  • Z pohledu IT aplikací je předpokladem efektivní přípravy databází nákupu uplatnění zejména těchto aplikací :
    • celopodnikové aplikace - ERP (F300 ) zajišťující hlavní část podnikových databází,
    • specializované finanční aplikace.