Toto je objekt systému MBI.

MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.

Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).

Úloha : MA: Zavedení do provozu a údržba
MA: Zavedení do provozu a údržba
Kód úlohy

Standardní kód úlohy v MBI.

:
U467A
Autor návrhu úlohy

Jméno a příjmení autora úlohy

:
Oganesjan, N. (INSYCO, s.r.o.)
Předpokládaná pravděpodobnost užití v praxi

Předpokládaná pravděpodobnost užití úlohy v praxi, hodnoty 0 - 1. Např. 0,7 - úlohu lze využít v 7 z 10 podniků. Hodnoty jsou průběžně testovány a upřesňovány na základě anket a průzkumů.

:
0.5
Charakteristiky úlohy

Charakteristiky úlohy

1. “MA: Zavedení do provozu a údržba“ – cíl, účel
  • Cílem úlohy je zajistit vytvoření provozního prostředí pro všechny komponenty MA.
2. Obsah úlohy

Úloha zahrnuje:

  1. školení uživatelů MA a zaměstnanců service-desku,
  2. propojení MA s produkční datovou základnou,
  3. údržbu serverové a klientské části MA a údržbu technologické infrastruktury,
  4. průběžné vyhodnocování provozu MA,
  5. periodické zjišťování přítomnosti požadovaných efektů užívání MA.
3. Vstupy úlohy:
  • Dokumentace řešení projektu: implementace (D423A ),
  • Protokol akceptačních řízení (D424A ),
  • Katalog požadavků na IT (D042A ),
  • Katalog IT služeb (D111A ),
  • Plán projektu (D401A ),
  • Rozpočet projektu (D411A ),
  • Procesní dokumentace podniku (DQ003A ),
  • Strategie datové migrace (D427A ),
  • Katalog datových zdrojů (D211A ),
  • Specifikace technologických standardů (D232A ).
4. Výstupy úlohy:
  • Předávací protokol (D425A ),
  • Dokumentace průběhu projektu – pro ukončení projektu (D412A ),
  • Katalog datových zdrojů, aktualizovaný (D211A ),
  • Katalog IT služeb, aktualizovaný (D111A ),
  • Katalog požadavků na IT, aktualizovaný (D042A ),
  • Procesní dokumentace podniku, aktualizovaná (DQ003A ).
5. Podmínky úspěšnosti úlohy
  • Řádné a včasné provedení školení uživatelů MA a zaměstnanců service-desku.
  • Míra splnění požadovaných efektů je základním kritériem hodnocení úspěšnosti projektu MA.
  • Volba vhodných metrik.
6. Doporučené praktiky
  • Požadované efekty lze analyzovat až po uplynutí vhodně zvolené doby.
  • Porovnávat statisticky relevantní data tj. např. stejného období v rámci předcházejícího a současného kalendářního roku.
7. MA: Zavedení do provozu a údržba“ - klíčové aktivity
  • Prezentace výsledků a formální předání zákazníkovi - shrnou se cíle, dosažené přínosy, porovná se obsah specifikace projektu s dodaným produktem a zdůvodní se změny a jejich dopady. Schůzky by se měli povinně účastnit zástupci řídícího týmu, sponzor a zainteresovaní top-manažeři zúčastněných stran,
  • Úprava metodiky a další korekční opatření - rozhodnutí, zda na základě podkladů od projektového manažera a zkušeností z právě ukončeného projektu se upraví používaná metodika. Hodnocení přínosu členů projektového týmu a případná personální opatření,
  • Vyhodnocení hlavních efektů a problémů spojených s projektem - zhodnocení zvolených postupů, vhodnosti vybraných technik, přiřazených pracovníků, odchylek od původního plánu, spolupráce se zákazníkem a dalších,
  • Uvolnění zdrojů ,
  • Formální uzavření projektu - zahrnuje veškeré administrativní kroky související s ukončením projektu. Patří mezi ně například uzavření dokumentace, archivace důležitých dokumentů a ukončení kontraktů.