|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
Úloha
: Analýzy prodeje zájezdů
|
|
|
|
Kód úlohy
Standardní kód úlohy v MBI.
:
|
Autor návrhu úlohy
Jméno a příjmení autora úlohy
:
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy úlohy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Předpokládaná pravděpodobnost užití v praxi
Předpokládaná pravděpodobnost užití úlohy v praxi, hodnoty 0 - 1. Např. 0,7 - úlohu lze využít v 7 z 10 podniků. Hodnoty jsou průběžně testovány a upřesňovány na základě anket a průzkumů.
:
|
|
|
Charakteristiky úlohy
1. Účel
-
Účelem
analytické úlohy je především
dosažení očekávaných ekonomických, případně mimoekonomických efektů
, tj. pozitivních změn v metrikách prodeje, např. ve zvýšení tržeb a prodejní marže, snížení nákladů na prodejní aktivity, zvýšení počtu zákazníků apod.
2. Funkcionalita
- Analýzy prodejních aktivit cestovní kanceláře na základě metrik obsažených v dalším přehledu. Zahrnuje
analýzy všech definovaných metrik
prodeje zájezdů podle stanovených dimenzí:
- Celkem přihlášených klientů,
- Počet nových klientů,
- Počet stálých klientů,
- Počet prodejů,
- Tržby z prodeje zájezdu,
- Zisk ze zájezdu,
- Ztráta výnosů z neprodaných míst,
- Prodejní marže,
- Počet a objem reklamací.
-
Přehled dimenzí
pro analýzy:
- Časová dimenze,
- Klienti,
- Regiony,
- Segmenty trhu,
- Účtová osnova,
- Měny,
- Služby,
- Pracovníci na pobočkách.
-
Dalšími typy
analýz jsou:
-
Časové analýzy prodeje
(„Time Intelligence“) dle všech výše uvedených ukazatelů,
-
Srovnávací analýzy
prodejů zájezdů, zejména porovnání plánovaných a skutečných hodnot, porovnání prodejů v různých obdobích
|
|
|
|