Toto je objekt systému MBI.

MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.

Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).

Úloha : Reporting nákupů
Reporting nákupů
Kód úlohy

Standardní kód úlohy v MBI.

:
UQ773AXGO
Autor návrhu úlohy

Jméno a příjmení autora úlohy

:
Fortinová, J. (KIT, VŠE)
Předpokládaná pravděpodobnost užití v praxi

Předpokládaná pravděpodobnost užití úlohy v praxi, hodnoty 0 - 1. Např. 0,7 - úlohu lze využít v 7 z 10 podniků. Hodnoty jsou průběžně testovány a upřesňovány na základě anket a průzkumů.

:
0.5
Charakteristiky úlohy

Charakteristiky úlohy

1. “Reporting nákupu“ – cíl, účel
  • Cílem úlohy je rychlé a flexibilní zpracování nákupních reportů, resp. výkazů o nákupech.
2. Vstupy a výstupy úlohy
  • Hlavními vstup y jsou:
    • Evidence, profily a výběr dodavatelů – jejich platební podmínky, dodací podmínky, komoditní skladba, komunikace s dodavatelem (DQ154A),
    • Evidence požadavků na nákup - kumulace požadavků, storna (DQ153A),
    • Evidence údajů z obchodních dokumentů nákupu - poptávek, nabídek, objednávek, smluv, dodacích listů, reklamací, upomínek, (DQ151A ),
    • Evidence dodavatelských cen (DQ155A).
  • Hlavními výstupy jsou:
    • Zpracování přehledu nákupních objednávek,
    • Přehled zásob vzhledem ke spotřebě,
    • Přehled nákupních objednávek - dle jednotlivých stavů, dle hodnot,
    • Přehledy nákupu dle dodavatelů,
    • Analýza největších dodavatelů dle nákupu,
    • Přehled reklamací dodaného zboží,
    • Hodnocení dodavatelů.
3. Klíčové aktivity
  • Zpracování přehledu nákupních objednávek,
  • Přehled zásob vzhledem ke spotřebě,
  • Přehled nákupních objednávek - dle jednotlivých stavů, dle hodnot,
  • Přehledy nákupu dle dodavatelů,
  • Analýza největších dodavatelů dle nákupu,
  • Přehled reklamací dodaného zboží,
  • Hodnocení dodavatelů.
4. Klíčové metriky využívané v úloze
  • Počet objednávek (IQ7351XGO),
  • Objem nákupů za stanovený čas (IQ7352XGO),
  • Počet reklamací a objem reklamovaného zboží a materiálů (IQ7353XGO),
  • Náklady na zajištění nákupu materiálů, zboží a služeb (IQ7354XGO).
5. Podmínky úspěšnosti úlohy
  • Úspěšnost úlohy závisí na dosažení:
    • vysoké kvality, formální úrovně a vypovídací schopnosti nákupních reportů, snížení časových nároků pracovníků OVM na orientaci v reportech zabudováním různých vizualizačních prvků,
    • konsolidace různých nákupních reportů v rámci řízení nákupu i ve vazbě na ostatní oblasti řízení OVM, sjednocení obsažených informací v nich a minimalizace případných rozporů,
    • zpracování a poskytování reportů pro pracovníky OVM ve stanoveném čase, zajištění dynamické tvorby reportů v okamžiku specifikace požadavku uživatele,
    • snižování pracnosti a nákladů přípravy nákupních reportů a časových nároků na získávání potřebných dat z různých zdrojů.