|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
Úloha
: Vyhodnocení kritických faktorů dosažení podnikových cílů
|
|
|
|
Kód úlohy
Standardní kód úlohy v MBI.
:
|
Autor návrhu úlohy
Jméno a příjmení autora úlohy
:
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy úlohy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Předpokládaná pravděpodobnost užití v praxi
Předpokládaná pravděpodobnost užití úlohy v praxi, hodnoty 0 - 1. Např. 0,7 - úlohu lze využít v 7 z 10 podniků. Hodnoty jsou průběžně testovány a upřesňovány na základě anket a průzkumů.
:
|
|
|
Charakteristiky úlohy
1. “Vyhodnocení kritických faktorů dosažení podnikových cílů“ – cíl, účel
-
Cílem
této úlohy je
identifikace kritických faktorů,
které mohou mít přímý vliv na dosažení podnikových cílů a nalezení opatření v informatice, které tyto faktory ošetří.
2. Obsah úlohy
- V úloze se definují
podmínky nutné pro splnění podnikových cílů
a nutná opatření v podnikové informatice, která pomohou naplnit tyto podmínky a sníží identifikovaná rizika.
- Opatření, které informatika má realizovat na
ošetření kritických faktorů úspěchu podnikové strategie
se přidávají do seznamu požadavků na podnikovou informatiku.
3. Podmínky úspěšnosti úlohy
- Členové řešitelského týmu musejí současně rozumět byznysu a IT a musejí být schopni odvozovat z byznys požadavků požadavky na IT,
- Spolupráce vedení podniku na úloze.
4. Doporučené praktiky
- Doporučením pro
hodnocení kritických faktorů dosažení podnikových cílů je dokumentován následujícím příkladem:
- Podnikovým cílem je zvýšení počtu zákazníků určité služby podniku. Jednou z cest řešení je zavedení e-služby. Kritický faktor je vyškolení zákazníků v používání e-služby. Navrhované opatření může být „Vytvoření e-learningového nástroje, který naučí zákazníky e-službu využívat“.
- Příkladem ošetření kritického faktoru „dostatečná kvalifikace uživatelů“ při dosahování cíle „Implementace funkcionality státní pokladny ve všech institucích veřejné správy ČR“ mohou být tato opatření v IT:
- vyškolení 18 000 pracovníků veřejné správy, kteří mají systém využívat,
- zavedení pravidelného doškolování pracovníků,
- zavedení Servis desku, který uživatelům pomůže řešit problémové situace.
5. “Vyhodnocení kritických faktorů dosažení podnikových cílů“ - klíčové aktivity
- Vyhodnocení podnikové strategie a další strategických dokumentů podniku - s identifikací těch faktorů, např. konkurenční prostředí na trhu, požadavky zákazníků apod., které rozhodujícím způsobem ovlivní naplnění podnikových cílů,
- Odvození požadavků na IT, jejichž realizací se kritické faktory ošetří - na základě analýzy kritických faktorů v předcházející činnosti se definují nebo aktualizují požadavky na podnikovou informatiku v katalogu požadavků.
6. Poznámky, reference
|
|
|
|