|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
Úloha
: Návrh sourcingu IT ve zdravotnictví
|
|
|
|
Kód úlohy
Standardní kód úlohy v MBI.
:
|
Autor návrhu úlohy
Jméno a příjmení autora úlohy
:
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy úlohy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Předpokládaná pravděpodobnost užití v praxi
Předpokládaná pravděpodobnost užití úlohy v praxi, hodnoty 0 - 1. Např. 0,7 - úlohu lze využít v 7 z 10 podniků. Hodnoty jsou průběžně testovány a upřesňovány na základě anket a průzkumů.
:
|
|
|
Charakteristiky úlohy
1. “Návrh sourcingu IT ve zdravotnictví“ – cíl, účel
-
Cílem
úlohy je pro oblast zdravotnictví stanovit
základní pravidla a přístupy k rozhodování
o zajištění IT procesů,IT služeb a IT zdrojů, tj. interními (vlastními kapacitami) nebo externími dodavateli a poskytovateli.
2. Obsah úlohy
- Návrh sourcingu je orientován na způsob zajištění IT procesů, IT služeb a IT zdrojů. Řeší otázky rozvoje a provozu informatiky z pohledu
variantních řešení vlastními kapacitami oproti externím
.
-
Účelem
je nastavit sourcingovou strategii tak, aby mohlo dojít k efektivnímu využívání jednotlivých forem sourcingu, včetně různých služeb realizovaných na bázi cloud computingu (SaaS, PaaS, IaaS).
- Rozhodování se vztahuje, jak na stávající IT procesy, IT služby a IT zdroje, tak na nově připravované.
3. Podmínky úspěšnosti úlohy
- Společnost má definovanou architekturu IT a strategii.
4. Doporučené praktiky
- Před rozhodnutím o koncepci sourcingu je důležité si uvědomit měnící se
požadavky na kompetence pracovníků
. Zatímco při interním poskytování služeb společnost vyžaduje především technicky zdatné zaměstnance, se zvyšující se mírou outsourcingu se zvyšuje naopak potřeba obchodních kompetencí.
- Nedoporučuje se technické pracovníky automaticky pověřit starostí o outsourcingové smlouvy, nýbrž se předtím přesvědčit o jejich obchodních kompetencích, případně řízením dodavatelů pověřit jiné pracovníky.
- Koncepce sourcingu je strategické rozhodnutí a tedy tato činnost by měla být
realizována vyšším managementem.
-
Rozdělení služeb do kategorií
by mělo být prováděno nejen pracovníky IT, nýbrž ve spolupráci s byznysem, aby byla identifikovaná skutečná hodnota a kritičnosti služby.
- Pro oblast zdravotnictví je podstatné uvažovat
následující faktory ovlivňující sourcingovou strategii
:
- Legislativa,
- Názory managementu na IT,
- Cíle, funkce a role IT,
- Stupeň integrace IT,
- Standardizace a míra formalizace IT,
- Velikost zdravotnického zařízení a jeho struktura,
- Specializace a procesy,
- Konektivita,
- Technická vyspělost, zkušenosti, znalosti a schopnosti,
- Nabídka na trhu,
- Dostupnost pracovníků,
- Náklady na pracovní sílu,
- Rozšířenost IS/IT služeb na trhu,
- Způsob vedení IT,
- Geografická poloha zdravotnického zařízení,
- Názory lékařů,
- Názory pacientů,
- Transakční a nákupní náklady, frekvence transakcí.
5. Poznámky, reference
|
|
|
|