|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
Úloha
: Návrh architektury IT služeb
|
|
|
|
Kód úlohy
Standardní kód úlohy v MBI.
:
|
Autor návrhu úlohy
Jméno a příjmení autora úlohy
:
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy úlohy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Předpokládaná pravděpodobnost užití v praxi
Předpokládaná pravděpodobnost užití úlohy v praxi, hodnoty 0 - 1. Např. 0,7 - úlohu lze využít v 7 z 10 podniků. Hodnoty jsou průběžně testovány a upřesňovány na základě anket a průzkumů.
:
|
|
|
Charakteristiky úlohy
1. “Návrh architektury IT služeb“ – cíl, účel
-
Cílem
je popsat
základní charakteristiky IT služeb
(obsah, objem, kvalita, limitní cena) tak, aby byznysu bylo jasné, jakou podporu od IT může očekávat a za jakou cenu.
2. Obsah úlohy
- Architektura IT služeb představuje
základní komunikační nástroj mezi byznysem a IT
. Obsahuje seznam IT služeb a jejich vzájemných vazeb.
- Systém, na kterém je architektura definována, je
celý informační systém podniku
.
- Jednotlivé
komponenty architektury jsou IT služby byznysu
(informační, aplikační, podpůrné a smíšené).
-
Vazby mezi službami
popisují jejich vzájemné závislosti (např. když využívání služby A je vázáno na současné využití služby B, protože služba A využívá data a/ne o funkcionalitu služby B).
- Architektura IT služeb
neobsahuje žádné technické detaily
(jakými aplikacemi bude zajištěna, na jaké technologické platformě budou aplikace provozovány, kdo bude aplikace a platformu provozovat apod.) a to z toho důvodu, aby byznys manažeři nebyli zahlceni technickými detaily řešení. Tyto technické detaily jsou pak
řešeny dílčími IT architekturami
.
-
IT služby se přiřazují k
:
- jednotlivým typům uživatelů služeb - veřejnost, partneři, zákazníci, zaměstnanci,
- jednotlivým podnikovým procesům, na jejichž podporu služby slouží,
- jednotlivým aplikacím, které zajišťují funkcionalitu služby.
|
|
|
|