Toto je objekt systému MBI.

MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.

Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).

Úloha : IT podpora při změnách provozního modelu byznysu
IT podpora při změnách provozního modelu byznysu
Kód úlohy

Standardní kód úlohy v MBI.

:
U007A
Autor návrhu úlohy

Jméno a příjmení autora úlohy

:
Dohnal, J. (KIT, VŠE)
Předpokládaná pravděpodobnost užití v praxi

Předpokládaná pravděpodobnost užití úlohy v praxi, hodnoty 0 - 1. Např. 0,7 - úlohu lze využít v 7 z 10 podniků. Hodnoty jsou průběžně testovány a upřesňovány na základě anket a průzkumů.

:
0.6
Charakteristiky úlohy

Charakteristiky úlohy

1. “IT podpora při změnách provozního modelu byznysu“ – cíl, účel
  • Cílem úlohy je podat návod, jak kontrolovat, případně upravit provozní model byznysu a jak definovat požadavky provozního modelu kladené na IT.
2. Obsah úlohy
  • Provozní modely byznysu , jsou projevem implicitních rozhodnutí, která určují sféry vlivu v organizaci . Jsou rámcem, ve kterém je určeno, jak bude byznys realizovat strategii byznysu.
3. Vstupy úlohy:
  • Byznys model podniku (DQ006A ),
  • Provozní model podniku (DQ007A ),
  • Podniková strategie a dílčí strategické dokumenty (DQ001A ),
  • Organizační a řídící dokumenty podniku (DQ002A ),
  • Katalog podnikových cílů (DQ004A ),
  • Procesní dokumentace podniku (DQ003A ),
  • KPI / KGI podniku a ve vztahu k cílům, procesům (DQ008A),
  • SWOT analýza podniku (D012A ),
  • SWOT analýza řízení informatiky podniku (D013A ),
  • Katalog cílů informatiky (D041A ),
  • Katalog IT služeb (D111A ).
4. Výstupy úlohy:
  • Provozní model podniku (DQ007A ), aktualizovaný,
  • Katalog cílů informatiky (D041A ), aktualizovaný,
  • Katalog IT služeb (D111A ), aktualizovaný.
5. Podmínky úspěšnosti úlohy
  • Předpokladem je schopnost pracovníků vedení podniku disponovat potřebnými znalostmi jak racionálně definovat provozní modely vzhledem k podnikovým potřebám.
6. “IT podpora při změnách provozního modelu byznysu“ - klíčové aktivity
  • Příprava a vymezení základních atributů provozního modelu - jako součást vymezení provozního modelu se určují následující nezbytné atributy:
    • identifikace a název provozního modelu,
    • nároky na zdroje provozního modelu,
    • obsah, funkcionalita provozního modelu,
    • zodpovědný pracovník za návrh a rozvoj provozního modelu,
  • Určení nároků provozního modelu na IT - k hlavním nárokům na IT definovaným provozním modelem patří:
    • definování IT služeb ve vztahu k provoznímu modelu a určení jejich významu pro provozní model,
    • nároky na funkcionalitu aplikací podporujících provozní model,
    • specifické nároky na infrastrukturu,
    • kapacity zařízení,
    • přenosové cesty,
    • nároky na servis a konzultační podporu k IT podporujícím provozní model.