|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
Úloha
: IT podpora při změnách provozního modelu byznysu
|
|
|
|
Kód úlohy
Standardní kód úlohy v MBI.
:
|
Autor návrhu úlohy
Jméno a příjmení autora úlohy
:
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy úlohy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Předpokládaná pravděpodobnost užití v praxi
Předpokládaná pravděpodobnost užití úlohy v praxi, hodnoty 0 - 1. Např. 0,7 - úlohu lze využít v 7 z 10 podniků. Hodnoty jsou průběžně testovány a upřesňovány na základě anket a průzkumů.
:
|
|
|
Charakteristiky úlohy
1. “IT podpora při změnách provozního modelu byznysu“ – cíl, účel
-
Cílem
úlohy je podat návod, jak kontrolovat,
případně upravit provozní model byznysu
a jak definovat požadavky provozního modelu kladené na IT.
2. Obsah úlohy
-
Provozní modely byznysu
, jsou projevem implicitních rozhodnutí, která
určují sféry vlivu v organizaci
. Jsou rámcem, ve kterém je určeno, jak bude byznys realizovat strategii byznysu.
3. Podmínky úspěšnosti úlohy
- Předpokladem je
schopnost pracovníků vedení podniku disponovat potřebnými znalostmi
jak racionálně definovat provozní modely vzhledem k podnikovým potřebám.
4. “IT podpora při změnách provozního modelu byznysu“ - klíčové aktivity
- Příprava a vymezení základních atributů provozního modelu - jako součást vymezení provozního modelu se určují následující nezbytné atributy:
- identifikace a název provozního modelu,
- nároky na zdroje provozního modelu,
- obsah, funkcionalita provozního modelu,
- zodpovědný pracovník za návrh a rozvoj provozního modelu,
- Určení nároků provozního modelu na IT - k hlavním nárokům na IT definovaným provozním modelem patří:
- definování IT služeb ve vztahu k provoznímu modelu a určení jejich významu pro provozní model,
- nároky na funkcionalitu aplikací podporujících provozní model,
- specifické nároky na infrastrukturu,
- kapacity zařízení,
- přenosové cesty,
- nároky na servis a konzultační podporu k IT podporujícím provozní model.
|
|
|
|