1. Manažer digitálních produktů a služeb (CDO, Chief Digital Officer) - funkční náplň role
Chief Digital Officer, CDO je pozice na stejné úrovni se CIO a marketingovým ředitele (CMO). CDO je zodpovědný za to, že podniková obchodní strategie reflektuje stávající a nově vznikající digitální příležitosti a hrozby. CDO prosazuje využívání informací a technologií v oblasti designu obchodního modelu směřujícího k dosažení podnikatelského úspěchu. CIO se obvykle zaměřuje na využití informačních technologií pro automatizaci interních operací. CDO a marketingový ředitel se zaměřují na marketingové problémy související s novými digitálními technologiemi včetně řízení produktů a kanálů. CDO je integrující role.
Digitální transakce jsou technicky orientované transakce využívající technologie měnící analogové zdroje na digitální. e-kanály, e-obchody a mobilní technologie představují front-endové digitální procesy. které ale nepředstavují digitalizované podnikání, protože digitální technologie nemění základní pojetí hodnoty a vytvářeného obratu. Např. e-bankovnictví stále používá obchodní model své mateřské banky.
Digitální zkušenost je orientována na podnikání využívající digitálních schopností k vytváření hodnoty a výnosů. Generuje výnosy s použitím digitálních zdrojů, vytváří nový typ hodnotové propozice, která přesahuje napodobování analogově-založených obchodních modelů. Příkladem může být sledování prohledávaných webových stránek a vytváření nabídek „na míru“ a nabídek, které původně zákazník nehledal, ale mohou být pro něho zajímavé.