Toto je objekt systému MBI.

MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.

Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).

Role : Manažer organizační jednotky byznysu
Manažer organizační jednotky byznysu
Kód role

Standardní kód role v MBI

:
RQ008
Kód role dle CZ-ISCO

Kód role dle standardů katalogu CZ-ISCO

:
Popis, obsahové vymezení

Pracovní náplň, činnosti role

1. Manažer organizační jednotky byznysu - funkční náplň role

Manažer organizační jednotky byznysu formuluje a prověřuje strategie na úrovni dané organizační jednotky a plánuje, řídí, koordinuje a hodnotí aktivity organizační jednotky s podporou podřízených manažerů a dalších pracovníků, obvykle podle pokynů vlastníků a podnikových manažerů. Manažer organizační jednotky byznysu vykonává zejména tyto činnosti:

  1. určování cílů a programů na úrovni organizační jednotky,
  2. plánování, řízení a koordinace jednotlivých funkcí organizační jednotky,
  3. monitorování a hodnocení výkonu, prověřování činností a výsledků organizační jednotky,
  4. příprava podkladů a výkazů pro řídící články na úrovni podniku,
  5. schvalování rozpočtů, kontrolování výdajů a zajišťování účelného využívání zdrojů, včetně IT,
  6. schvalování materiálních, lidských a finančních zdrojů pro realizaci strategií a programů,
  7. výběr nebo schvalování výběru podřízených řídících a dalších pracovníků.
2. Požadované znalosti role
  1. metody podnikového managementu,
  2. metody podnikové ekonomiky, controllingu,
  3. statistické metody,
  4. vedení a psychologie práce v týmech.
3. Kompetence role
  • Kompetence pro podporu byznysu: Znalost praktik vlastního byznysu, Znalost organizace byznysu, obchodní politiky a podnikové kultury, Chování podporující byznys, Znalost konkurence a schopnost analýzy konkurence, Řízení projektů, Řízení změny a implementace v IT aplikacích, Plánování a schopnost přiřazovat priority, Schopnost komunikace, Zaměření na zákazníka (interního i externího).
  • Sociální kompetence: Schopnost vést, inspirovat a budovat důvěru, Schopnost kreativního a inovátorského přístupu k řešení problémů, Zaměření na dosažení výsledků, Schopnost strategického uvažování, Koučování, delegování a péče růst členů týmu, Budování vztahů a týmová práce, Schopnost ovlivňovat a přesvědčit tým, rozhodnost, Vyjednávání v rámci dohodnutých principů, Řešení konfliktů, Adaptace na změnu