Toto je objekt systému MBI.

MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.

Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).

Role : Správce aplikací a IT služeb
Správce aplikací a IT služeb
Kód role

Standardní kód role v MBI

:
R601
Kód role dle CZ-ISCO

Kód role dle standardů katalogu CZ-ISCO

:
252201
Popis, obsahové vymezení

Pracovní náplň, činnosti role

1. Správce aplikací a IT služeb - funkční náplň role
  1. evidence uživatelů aplikace,
  2. definování přístupových práv uživatelů k aplikaci a jejím datům, zajištění běžného provozu aplikací a IT služeb,
  3. vyhodnocování dostupnosti a kvality poskytovaných služeb a provozovaných aplikací,
  4. doporučování změn aplikací s ohledem na zlepšení jejich dostupnosti a výkonu,
  5. určování požadavků na hardware a software souvisejících s touto změnou,
  6. diagnostikování problémů spojených s provozem aplikace,
  7. distribuce nové verze aplikace,
  8. zajištění provozní dokumentace aplikace,
  9. zálohování dat a provádění operací obnovy dat dané aplikace.
2. Požadované znalosti role
  1. metodiky a metody řízení provozu a údržby aplikací,
  2. metody změnových řízení aplikací,
  3. metody vyhodnocování kvality poskytovaných služeb a aplikací,
  4. metody zajištění podpory uživatele při využití aplikací a služeb.
3. Kompetence role
  • Technické kompetence: Porozumění existujícím systémům a technologii, Návrh a vývoj aplikací, Schopnost aplikovat procedury, nástroje, metody, standardy, Integrace systémů, Sledování a znalost nových technologií.
  • Kompetence pro podporu byznysu: Znalost organizace byznysu, obchodní politiky a podnikové kultury, Řízení změny a implementace v IT aplikacích, Plánování a schopnost přiřazovat priority.
  • Sociální kompetence: Schopnost kreativního a inovátorského přístupu k řešení problémů, Zaměření na dosažení výsledků, Budování vztahů a týmová práce, Vyjednávání v rámci dohodnutých principů, Řešení konfliktů, Adaptace na změnu.