|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
Metoda
: Corporate Performance Management (CPM)
|
|
|
|
Kód metody
Standarní kód metody v MBI
:
|
|
|
Popis, obsahové vymezení
Obsahové vymezení metody - rekapitulace základních principů ve vztahu k řízení informatiky
1. Corporate Performance Management (CPM) - celková charakteristika
- Corporate Performance Management je souhrnným termínem, který popisuje
všechny procesy, metodiky, metriky a systémy potřebné k měření a řízení výkonnosti
organizace (Geischecker, Rayner, 2001).
- Jde o
komplexní systém organizačních, automatizačních, plánovacích, monitorovacích a analytických metodik,
postupů, metrik, procesů a systémů, které pomáhají vedoucím pracovníkům s řízením výkonnosti podniku.
- CPM představuje
holistický přístup
k implementaci a monitoringu
podnikové strategie
, kombinující dle (Coveney, 2003):
-
metodiky
– mezi které se zařazují metodiky podporující účelné a účinné řízení podniku (např. Balanced Scorecard). Současně lze do této skupiny zařadit i implementační metodiky dodavatelů CPM systémů (např. Cognos),
-
metriky
– které jsou v rámci implementace těchto metodik v podniku definovány,
-
procesy
– které používá podnik k implementaci a monitoringu řízení výkonnosti,
-
aplikace a technologie
– informační systémy pro podporu řízení výkonnosti na všech podnikových úrovních, podporujících dané metodiky, metriky a procesy.
2. Poznámky, reference
- Novotný, O. ; Pour, J. ; Basl, J. ; Maryška, M. - Řízení výkonnosti podnikové informatiky - (Praha: Professional Publishing. 2010) - ISBN9788074310409, kap. 8,
- Geischecker, L., Rayner, N. - Corporate Performance: Management BI Collides With ERP - (Gartner 2001),
- Chandler, N. - Tutorial A: Fundamentals of CPM. In Gartner Amsterdam - (Gartner 2007),
- Coveney, M. - CPM: 12 Best Practices in Implementing a Solution Part 3. - (Business Forum 2003).
|
|
|
|