|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
|
|
|
Kód faktoru
Standardní kód faktoru v MBI.
:
|
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Podstatné charakteristik faktoru
Obsahové vymezení faktoru
1. Obsahové vymezení
-
Podstata outsourcingu
v informatice je zajišťování vybraných činností a služeb externími dodavateli. Důvody pro toto řešení mohou být konkurenční, odborné, finanční nebo organizační.
-
Do oblasti outsourcingu se řadí:
-
Outsourcing rozvoje
- představuje implementace jednotlivých typových aplikačních software a technologií, případně vývoj specializovaných aplikací přímo podle potřeb podniku externími dodavateli, resp. poskytovateli služeb,
-
Outsourcing provozní
- představuje provozování jednotlivých aplikací, případně celého systému na technice a software samotného dodavatele, případně zákazníka, avšak s tím, že se dodavatel stará i o údržbu a inovaci této „zapůjčené“ techniky.
2. Efekty a výhody
- Možnost
soustředění se na hlavní činnost
podniku a tam trvale zvyšovat kvalitu,
- V případě vysoce kvalitního dodavatele se nabízí
přístup k aplikacím a technologiím
na špičkové úrovni,
- Rychlejší
uplatnění nejnovějších technologií
,
-
Zvýšení flexibility rozvoje
informatiky vzhledem k požadavkům uživatelů - dodavatel většinou disponuje větším zázemím zdrojů než vlastní útvar informatiky zákazníka,
-
Rozložení nákladů
za produkty a služby a s tím související uvolnění personálních zdrojů nebo kapitálových prostředků pro jiné účely, jiné investiční programy,
- Snížení nákladů na informatiku, neboť dodavatel („outsourcer“) většinou sdílí zdroje pro více zákazníků,
- Řešení problému, kdy
zákazník nedisponuje potřebnými personálními a technickými zdroji
pro rozvoj a provoz informatiky.
3. Problémy a omezení
-
Dlouhodobá závislost
na jednom dodavateli, v informatice je výměna dodavatelské firmy relativně náročnou záležitostí,
-
Bezpečnostní rizika
, především v oblasti provozu,
-
Nedostatečné znalosti dodavatele
v předmětné oblasti zákazníka,
- Špatně nastavený
smluvní vztah
,
-
Podcenění
procesních a organizačních
pravidel kooperace,
- Musí být jasně definovány i
procesy řízení,
zejména na rozhraní mezi zákazníkem a poskytovatelem outsourcingu (řízení uživatelských požadavků, zadávání a koordinace projektů,..),
- Musí být
definován systém ukazatelů
pro měření a vyhodnocování kvantity a kvality outsourcovaných služeb jako podklad pro stanovení jejich cen.
|
|
|
|