|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
|
|
|
Kód faktoru
Standardní kód faktoru v MBI.
:
|
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Podstatné charakteristik faktoru
Obsahové vymezení faktoru
![](/mbi/files/SYM_F.png) 1. Obsahové vymezení Data Profiling
- Data Profiling je použití technik analýzy dat na existující datový zdroj, jejichž účelem je odhalení jeho skutečného obsahu, struktury a kvality dat, které jsou v něm obsažené.
- Data Profiling je spojen s následujícími vlastnostmi:
- předpokládá se, že stávající metadata jsou chybná nebo nekompletní a dosažení jejich požadované kvality je cílem Data Profilingu,
- využívají se principy reverzního inženýrství,
- s ohledem na značné objemy dat v datových zdrojích se Data Profiling realizuje na vybraném vzorku dat, na základě předem specifikovaného objemu vzorku dat a na základě určených metod pro výběr dat do vzorku,
- použité analýzy vedou k odhalení typických charakteristik uložených dat, které jsou pak posuzována analytikem s cílem zjištění jejich využitelnosti,
- cílem je i vytvoření znalostní databáze obsahující přesná metadata,
- na základě přesných metadat a business pravidel se identifikují data, která jim nevyhovují.
- Postup řešení úloh Data Profilingu na vybraném vzorku dat se člení do těchto kroků:
- analýza vlastností jednotlivých polí (Column Property Analysis),
- analýza struktury tabulek (Structure Analysis),
- analýza jednoduchých pravidel (Simple Data Rules Analysis),
- analýza komplexních pravidel (Complex Data Rules Analysis),
- analýza hodnot (Value Rule Analysis).
![](/mbi/files/SYM_EFFECTS.png) 2. Efekty a přínosy Data Profiling pro kvalitu řízení podniku a IT
- Ekonomické efekty, např. v úsporách za ztráty při marketingových kampaních,
- Mimoekonomické efekty ve zvýšení celkové úrovně řízení a pověsti firmy vzhledem k zákazníkům,
- Snížení časových ztrát při dohledávání chyb v rámci podnikového reportingu.
![](/mbi/files/SYM_PROBLEMS.png) 3. Problémy a omezení spojené s Data Profiling
- Ztráty z příjmů za produkty a služby, ve zvýšených nákladech na informační služby i ostatní podnikové aktivity,
- Snížení počtu zákazníků,
- Snížení kvality služeb pro zákazníky, v chybovosti obchodních dokumentů a s tím spojených ekonomických a časových ztrátách,
- Problémy v neefektivitě a neúměrném času běžných řídících a provozních procesů, v nekvalitní vnitrofiremní komunikaci, v nízké kvalitě komunikace s externími partnery a působení na vnější prostředí firmy.
|
|
|
|