Toto je objekt systému MBI.

MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.

Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).

Faktor : Věrnostní (loajalitní) systém
Věrnostní (loajalitní) systém
Kód faktoru

Standardní kód faktoru v MBI.

:
F070
Autor

Jméno a příjmení autora

:
Mach, M. ( Enehano Solutions s.r.o., KIT, VŠE)
Podstatné charakteristik faktoru

Obsahové vymezení faktoru

1. Obsahové vymezení věrnostního systému
  • Věrnostní, resp. loajalitní systém) je nástroj společnosti, který vede zákazníky ke spokojenosti se značkou produktu,
  • Cílem je nárůst spokojenosti s danou značkou, který se projevuje nárůstem prodeje u tohoto produktu.
  • Uživateli věrnostního systému jsou zákazníci, kteří byli s koupí produktu spokojeni a díky výhodám, které jim společnost za pomocí věrnostního systému nabízí, by chtěli vyzkoušet nákup dané značky znovu. Pokud je věrnostní systém vhodně nastaven, zákazník přidanou hodnotu během dalších nákupů ocení a postupně si buduje ke značce citový vztah.
1.1. Bodový systém
  • Jeden z nejčastěji používaných věrnostních systémů - je jednoduchý , protože zákazník sbírá body za jednotlivé nákupy, za like společnosti na Facebooku nebo například za doporučení svým kamarádům.
  • Za dané body si zákazník může vybrat určitou odměnu, dárek, nebo dostat slevu na vybraný typ zboží. Většinou je to vhodný systém pro časté nákupy, které se opakují.
1.2. Stupňovitý systém
  • Stupňovitý systém se skládá z jednotlivých stupňů loajality - nejčastěji například „Gold“, „Platinum, „Onyx“. Čím více zákazník nakupuje a čím déle zůstává věrný dané značce, spadá pod různé stupně.
1.3. Hodnotově založený systém
  • Je zaměřen převážně na charitativní účely , pokud má společnost nastavené své hodnoty.
1.4. Partnerský systém
  • Společnost místo vlastních odměn nabízí odměny svých partnerů . Zákazníci mohou být členěni podle různých kritérií a každá skupina může obsahovat jiné obchodní partnery a jejich nabídky. Toto je moderní trend například v mobilních službách, či bankovnictví.
1.5. Herní systém
  • Odměnu zákazník může získat například po vytočení kola štěstí. Někdy odměnu získá a někdy ji získat nemusí . Tyto systémy jsou také jednoduché a jsou oblíbené právě pro svoji hravost.
1.6. Placený systém
  • Některé společnosti nabízí věrnostní programy, které si zákazník musí zaplatit , aby mohl čerpat výhody, které program nabízí. U tohoto typu je vždy potřeba korektně nastavit poměr výhody a cena vstupného do programu.
1.7. Hybridní systém
  • Hybridní systémy jsou kombinací více než jednoho typu loajalitního systému . Jednotlivé typy mohou být mezi sebou navzájem propojovány, aby společnost mohla svým zákazníkům nabídnout maximální možné množství výhod. Je však vždy potřeba uvažovat nad tím, aby se hybridní program nestal příliš složitým a tím pro zákazníky nezajímavým.
1.8. Absence systému
  • Některé značky mohou být i tak silné, že naopak žádný věrnostní systém nepotřebují, spíše naopak by jim existence věrnostního systému mohla i uškodit na pověsti značky.