|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
Faktor
: Věrnostní (loajalitní) systém
|
|
|
|
Kód faktoru
Standardní kód faktoru v MBI.
:
|
Mach, M. ( Enehano Solutions s.r.o., KIT, VŠE)
|
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Podstatné charakteristik faktoru
Obsahové vymezení faktoru
 1. Obsahové vymezení
- Věrnostní, resp. loajalitní systém) je nástroj společnosti, který
vede zákazníky ke spokojenosti
se značkou produktu,
-
Cílem
je nárůst spokojenosti s danou značkou, který se projevuje nárůstem prodeje u tohoto produktu.
-
Uživateli věrnostního systému
jsou zákazníci, kteří byli s koupí produktu spokojeni a díky výhodám, které jim společnost za pomocí věrnostního systému nabízí, by chtěli vyzkoušet nákup dané značky znovu. Pokud je věrnostní systém vhodně nastaven, zákazník přidanou hodnotu během dalších nákupů ocení a postupně si buduje ke značce citový vztah.
1.1. Bodový systém
- Jeden z nejčastěji používaných věrnostních systémů - je
jednoduchý
, protože
zákazník sbírá body
za jednotlivé nákupy, za like společnosti na Facebooku nebo například za doporučení svým kamarádům.
- Za dané body si zákazník může vybrat určitou odměnu, dárek, nebo dostat slevu na vybraný typ zboží. Většinou je to vhodný systém pro časté nákupy, které se opakují.
1.2. Stupňovitý systém
- Stupňovitý systém se skládá
z jednotlivých stupňů loajality
- nejčastěji například „Gold“, „Platinum, „Onyx“. Čím více zákazník nakupuje a čím déle zůstává věrný dané značce, spadá pod různé stupně.
1.3. Hodnotově založený systém
- Je zaměřen převážně
na charitativní účely
, pokud má společnost nastavené své hodnoty.
1.4. Partnerský systém
- Společnost místo vlastních odměn
nabízí odměny svých partnerů
. Zákazníci mohou být členěni podle různých kritérií a každá skupina může obsahovat jiné obchodní partnery a jejich nabídky. Toto je moderní trend například v mobilních službách, či bankovnictví.
1.5. Herní systém
- Odměnu zákazník může získat například po vytočení kola štěstí. Někdy
odměnu získá a někdy ji získat nemusí
. Tyto systémy jsou také jednoduché a jsou oblíbené právě pro svoji hravost.
1.6. Placený systém
- Některé společnosti nabízí věrnostní programy, které si
zákazník musí zaplatit
, aby mohl čerpat výhody, které program nabízí. U tohoto typu je vždy potřeba korektně nastavit poměr výhody a cena vstupného do programu.
1.7. Hybridní systém
- Hybridní systémy jsou
kombinací více než jednoho typu loajalitního systému
. Jednotlivé typy mohou být mezi sebou navzájem propojovány, aby společnost mohla svým zákazníkům nabídnout maximální možné množství výhod. Je však vždy potřeba uvažovat nad tím, aby se hybridní program
nestal příliš složitým
a tím pro zákazníky nezajímavým.
1.8. Absence systému
- Některé značky mohou být i tak silné, že naopak žádný věrnostní systém nepotřebují, spíše naopak by jim existence věrnostního systému mohla i uškodit na pověsti značky.
|
|
|
|