|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
|
|
|
Kód faktoru
Standardní kód faktoru v MBI.
:
|
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Podstatné charakteristik faktoru
Obsahové vymezení faktoru
1. Web 2.0 - obsahové vymezení faktoru
- S rozvojem využívání služeb Internetu vznikl
požadavek na jeho schopnost zapojit uživatele do utváření informací.
Tímto řešením se stal tzv.
Web 2.0
.
- Problematiku lze charakterizovat jak
z technologického hlediska, tak soustavou principů
. Web 2.0
z technologického hlediska
představuje rozšíření možnosti prohlížeče Internetu zpracovat dodatečný programový kód a jednoduše utvářet tzv.
Rich Internet Application (RIA)
. Dnes k těmto technologiím patří
AJAX (Asynchronous JavaScript and XML), Flash a SilverLight
.
- Významnější je však
hledisko orientující se na přístup uživatelů k webu
, kdy od původního – pasivního přístupu, kde uživatel byl především „čtenářem“, se přechází k výrazně
kooperativnímu způsobu užití webu
, kdy uživatel má takové prostředky, jež mu snadno umožní být tvůrcem obsahu.
2. Efekty a přínosy faktoru pro kvalitu řízení podniku a IT
WEB 2.0 představuje
prostředí – platformu:
-
s obrovskou koncentrací dat,
kde rychlost vzniku nových dat je podporována jednoduchými, uživatelům srozumitelnými prostředky (wiki systémy, blog, …),
- umožňující uživatelům jednoduše
propojovat a kombinovat informace
(tzv.
mashup
). Velmi časté je propojování různých informací s geografickými systémy (např. Flightradar24.com, Panoramio.com apod.),
- umožňující
stírat rozdíl mezi tím, kdo informace vytváří (producent) a tím kdo informace přijímá
(konzument) a umožňující many-to-many komunikaci (např. sociální sítě),
- disponující vhodnou
úrovní hodnotících systémů
, jimiž je zajištěna kredibilita systému celého,
- umožňující, abychom se se svými informacemi (a službami) mohli
zaměřit i na menší skupiny uživatelů
(princip Long Tail známý ze statistiky), které bychom bez existence technologií WEB 2.0 nemohli oslovit.
3. Poznámky, reference
|
|
|
|