Toto je objekt systému MBI.

MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.

Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).

Role : Manažer provozu IT
Manažer provozu IT
Kód role

Standardní kód role v MBI

:
R105
Kód role dle CZ-ISCO

Kód role dle standardů katalogu CZ-ISCO

:
133023
Popis, obsahové vymezení

Pracovní náplň, činnosti role

1. Manažer provozu IT - funkční náplň role

Manažer provozu IT (resp. vedoucí provozu) zajišťuje provoz jednotlivých aplikací a celé IT infrastruktury, do jeho náplně spadají tyto činnosti:

  1. návrh a sledování využití všech provozních zdrojů IT infrastruktury,
  2. určení a využívání nástrojů a metod pro sledování a vyhodnocování provozu IT,
  3. škálování zdrojů IT infrastruktury,
  4. určování oblastí sourcingu provozu,
  5. řízení provozních týmů,
  6. zajištění plynulého provozu výpočetního systému, realizace IT služeb v souladu s provozní dokumentací systému,
  7. řešení incidentů a problémů při poskytování IT služeb,
  8. definování provozních pravidel, norem, konvencí a dohled nad jejich dodržováním.
2. Požadované znalosti role
  1. metodiky, metody a nástroje řízení provozu IT služeb a odpovídajících zdrojů,
  2. IT governance,
  3. incident a problem management,
  4. řízení ekonomiky provozu IT, analýzy a plánování nákladů,
  5. legislativa ovlivňující provoz IT.
3. Kompetence role

Technické kompetence: Porozumění existujícím systémům a technologii, Schopnost aplikovat procedury, nástroje, metody, standardy, Integrace systémů, Návrh technické architektury, Sledování a znalost nových technologií.

Kompetence pro podporu byznysu: Znalost organizace byznysu, obchodní politiky a podnikové kultury, Řízení změny a implementace v IT aplikacích, Plánování a schopnost přiřazovat priority, Schopnost komunikace.

Sociální kompetence: Schopnost vést, inspirovat a budovat důvěru, Schopnost kreativního a inovátorského přístupu k řešení problémů, Zaměření na dosažení výsledků, Koučování, delegování a péče růst členů týmu, Budování vztahů a týmová práce, Schopnost ovlivňovat a přesvědčit tým, rozhodnost, Vyjednávání v rámci dohodnutých principů, Řešení konfliktů, Adaptace na změnu.