Toto je objekt systému MBI.

MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.

Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).

Role : Manažer logistiky
Manažer logistiky
Kód role

Standardní kód role v MBI

:
RQ013
Kód role dle CZ-ISCO

Kód role dle standardů katalogu CZ-ISCO

:
Popis, obsahové vymezení

Pracovní náplň, činnosti role

1. Manažer logistiky - funkční náplň role

Manažer logistiky – zajišťuje manipulaci správného množství zboží na správné místo, ve správný čas, ve správné kvalitě a za správnou cenu, zodpovídá za každodenní operace, zpracování plánů a rozpočtů. Logistický manažer především navrhuje vhodné řešení v oblasti skladové a distribuční síti, zároveň kontroluje a řídí jednotlivé distribuční operace. Jeho hlavní náplň práce spočívá ve vedení uceleného logistického řetězce směrem k zákazníkům. Asi 80% činností logistického manažera spočívá v řízení lidí a 20% v analytických a plánovacích činnostech. Vykonává tyto základní činnosti:

  1. operativní řízení každodenní operace, logistické zabezpečení přepravy a zajištění plynulosti toku zboží,
  2. zpracování plánů a rozpočtů v oblasti logistiky, plánování výdajů logistického centra,
  3. komplexní řízení oddělení logistiky, řízení manažerů skladů, dopravy,
  4. navrhování vhodného distribučního řešení (manipulace, skladování apod.),
  5. spolupráce na návrhu skladů a skladových prostor,
  6. řídí distribuce, pravidelná komunikace s odběrateli a dodavateli,
  7. plánování a vyhodnocování projektů skladování a dopravy, projektování integrovaných logistických řetězců,
  8. vyhodnocování logistických rizik, efektivnosti procesů přepravy a navrhování opatření,
  9. spolupráce na projektování integrovaných logistických řetězců.
2. Požadované znalosti role
  1. plánovací, organizační a analytické schopnosti,
  2. komunikační a mezilidské dovednosti, znalost cizích jazyků,
  3. schopnost vést a motivovat logistický tým,
  4. znalosti v oblasti skladování a distribuce,
  5. tvůrčí, plánovací a analytické dovednosti.
3. Kompetence role

Kompetence pro podporu byznysu: Znalost praktik vlastního byznysu, Znalost organizace byznysu, obchodní politiky a podnikové kultury, Chování podporující byznys, Znalost konkurence a schopnost analýzy konkurence, Řízení projektů, Řízení změny a implementace v IT aplikacích, Plánování a schopnost přiřazovat priority, Schopnost komunikace, Zaměření na zákazníka (interního i externího).

Sociální kompetence: Schopnost vést, inspirovat, motivovat a budovat důvěru, Schopnost kreativního a inovátorského přístupu k řešení problémů, Zaměření na dosažení výsledků, Schopnost strategického uvažování, Koučování, delegování a péče růst členů týmu, Budování vztahů a týmová práce, Schopnost ovlivňovat a přesvědčit tým, rozhodnost, Vyjednávání v rámci dohodnutých principů, Řešení konfliktů, Adaptace na změnu, Koordinace dopravy a harmonogramu využívání dopravních prostředků