Toto je objekt systému MBI.

MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.

Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).

Role : Manažer digitálních produktů a služeb (CDO, Chief Digital Officer)
Manažer digitálních produktů a služeb (CDO, Chief Digital Officer)
Kód role

Standardní kód role v MBI

:
RQ007
Kód role dle CZ-ISCO

Kód role dle standardů katalogu CZ-ISCO

:
Popis, obsahové vymezení

Pracovní náplň, činnosti role

1. Manažer digitálních produktů a služeb (CDO, Chief Digital Officer) - funkční náplň role

Chief Digital Officer, CDO je pozice na stejné úrovni se CIO a marketingovým ředitele (CMO). CDO je zodpovědný za to, že podniková obchodní strategie reflektuje stávající a nově vznikající digitální příležitosti a hrozby. CDO prosazuje využívání informací a technologií v oblasti designu obchodního modelu směřujícího k dosažení podnikatelského úspěchu. CIO se obvykle zaměřuje na využití informačních technologií pro automatizaci interních operací. CDO a marketingový ředitel se zaměřují na marketingové problémy související s novými digitálními technologiemi včetně řízení produktů a kanálů. CDO je integrující role.

Digitální transakce jsou technicky orientované transakce využívající technologie měnící analogové zdroje na digitální. e-kanály, e-obchody a mobilní technologie představují front-endové digitální procesy. které ale nepředstavují digitalizované podnikání, protože digitální technologie nemění základní pojetí hodnoty a vytvářeného obratu. Např. e-bankovnictví stále používá obchodní model své mateřské banky.

Digitální zkušenost je orientována na podnikání využívající digitálních schopností k vytváření hodnoty a výnosů. Generuje výnosy s použitím digitálních zdrojů, vytváří nový typ hodnotové propozice, která přesahuje napodobování analogově-založených obchodních modelů. Příkladem může být sledování prohledávaných webových stránek a vytváření nabídek „na míru“ a nabídek, které původně zákazník nehledal, ale mohou být pro něho zajímavé. 

2. Požadované znalosti role
  1. obecná orientace v možnostech digitálního byznysu,
  2. znalost CRM, Social CRM, SCM,
  3. velmi dobra orientace v byznysu a obchodních praktikách,
  4. velmi dobré analytické schopnosti,
  5. velmi dobré kompetence na podporu byznysu a sociální kompetence, obecně vynikající komunikační schopnosti,
  6. schopnost vysvětlit manažerům byznysu možnosti digitálního byznysu pro vylepšení konkurenceschopnosti podniku
3. Kompetence role

Technické kompetence: Porozumění existujícím systémům a technologii, Schopnost aplikovat procedury, nástroje, metody, standardy, Integrace systémů, Návrh technické architektury, Sledování a znalost nových technologií.

Kompetence pro podporu byznysu: Znalost praktik vlastního byznysu, Znalost organizace byznysu, obchodní politiky a podnikové kultury, Znalost konkurence a schopnost analýzy konkurence, Řízení projektů, Řízení změny a implementace v IT aplikacích, Plánování a schopnost přiřazovat priority, Schopnost komunikace, Zaměření na zákazníka (interního i externího).

Sociální kompetence: Schopnost vést, inspirovat a budovat důvěru, Schopnost kreativního a inovátorského přístupu k řešení problémů, Zaměření na dosažení výsledků, Schopnost strategického uvažování, Koučování, delegování a péče růst členů týmu, Budování vztahů a týmová práce, Schopnost ovlivňovat a přesvědčit tým, rozhodnost, Vyjednávání v rámci dohodnutých principů, Řešení konfliktů, Adaptace na změnu.