Toto je objekt systému MBI.

MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.

Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).

Faktor : eCommerce, eShop, elektronický obchod
eCommerce, eShop, elektronický obchod
Kód faktoru

Standardní kód faktoru v MBI.

:
F350
Autor

Jméno a příjmení autora

:
Gála, L. (KIT, VŠE)
Datum poslední úpravy

Datum poslední úpravy ve tvaru rrrr.mm.dd.

:
2016-10-20
Podstatné charakteristik faktoru

Obsahové vymezení faktoru

1. Účel, smysl faktoru eCommerce, eShop
  • Elektronický obchod je spojován s jednou organizací, tj. jedním prodávajícím , ať již realizuje velkoobchodní či maloobchodní prodej, je podnikem, organizací veřejné správy či jednotlivcem.
2. Efekty a přínosy faktoru pro kvalitu řízení podniku a IT
  1. Internetový obchod širokou působnost , což mu dává potenciál pro dosažení celosvětového trhu s neomezeným počtem zákazníků.
  2. Internetový obchod je dostupný nepřetržitě, 24 hodin denně.
  3. Provoz a správa internetového obchodu není podmíněna lokalitou podnikání.
  4. Internetový obchod umožňuje využívat různé druhy marketingových nástrojů a reklamy , cílit je na konkrétní zákazníky a snadno měřit jejich efektivitu.
  5. Internetový obchod umožňuje snadno získat cenné informace o zákaznících a jejich potřebách, na jejichž základě je možné přizpůsobit sortiment prodeje.
3. Otázky, roblémy a omezení spojené s faktorem
  1. Internetový trh je vysoce konkurenční obchodní prostředí,
  2. Velké nároky jsou zákazníky kladeny na nepřetržitou dostupnost 24 hodin denně,
  3. Technické problémy mají přímý vliv na ztrátu zákazníků a snížení tržeb podniku,
  4. Prodeje internetového obchodu jsou závislé na investicích do marketingu a reklamy a kvalitní komunikaci se zákazníky,
  5. Typické jsou pravidelné investice do aktualizací e-shopu pro zajištění konkurenceschopnosti a bezpečnosti,
  6. Vzhled a funkcionalita eShopu podléhají aktuálním trendům v oboru.