Toto je objekt systému MBI.

MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.

Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).

Dimenze : Požadavky na IT
Požadavky na IT
Kód dimenze

Standardní kód dimenze v MBI.

:
DI102
Popis, obsahové vymezení

Obsahové vymezení dimenze, co v podniku nebo informatice pokrývá a k jakému účelu slouží.

1. Požadavky na IT - obsahové vymezení
  • Dimenze reprezentuje obvyklou strukturu identifikovaných požadavků uživatelů v členění podle oblastí podnikového řízení .
  • Vychází z běžné praxe podniku , z dokumentací help desku nebo service desku, úvodních analýz projektů atd. Slouží pro sledování úrovně pokrytí požadavků, finanční náročnosti na realizaci požadavků apod.
2. Prvky dimenze
  • Prvky dimenze požadavků lze strukturovat např. podle oblastí podnikového řízení, nebo základních procesů.
  • Není účelné je strukturalizovat podle organizační struktury útvarů nebo pracovníků, protože ty se mohou často měnit.
  • Návrh dimenze v MBI obsahuje na nejvyšší úrovni požadavků následující kategorie :
    • Strategické řízení,
    • Finanční řízení,
    • Marketing,
    • Prodej,
    • Nákup,
    • Řízení skladů,
    • Řízení personálních zdrojů,
    • Řízení majetku,
    • Řízení údržby,
    • Řízení výroby,
    • Příprava výroby,
    • Řízení energií,
    • Řízení dopravy,
    • Řízení rozvoje organizace a správy,
    • Řízení kvality,
    • Řízení IT.
3. Datové zdroje dimenze
  • Katalog požadavků na IT (D042A ).
4. Kalkulace v rámci dimenze
  • Agregace za vybrané požadavky nebo kategorie požadavků.
5. Atributy dimenze
  • Úroveň 1: Kategorie požadavků :
    • Identifikátor kategorie požadavků,
    • Plný název kategorie požadavků,
    • Obsahové vymezení a účel kategorie požadavků,
  • Úroveň 2: Požadavky :
    • Jednoznačná identifikace uživatelského požadavku,
    • Id. kategorie uživatelského požadavku,
    • Plný název uživatelského požadavku,
    • Obsahové vymezení cíle, zdroj, resp. důvod uživatelského požadavku (např. nastavení aplikací na nové obchodní aktivity),
    • Priorita naplnění uživatelského požadavku v podniku, např. 1 - nejvyšší, 2 - střední, 3 - podpůrný uživatelský požadavek,
    • Metrika pro měření plnění uživatelského požadavku, např. tis. Kč, %, rozdílová hodnota podnikových ukazatelů apod.,
    • Současná hodnota ukazatele, ke kterému se uživatelský požadavek vztahuje, vyjádřená v metrice,
    • Plánovaná hodnota ukazatele, ke kterému se uživatelský požadavek vztahuje, vyjádřená v metrice,
    • Účinnost, resp. časový horizont, kdy by měl být podnikový uživatelský požadavek splněn,
    • Periodicita zjišťování hodnot ukazatele pro sledování plnění uživatelského požadavku, např. 1/M,
    • Vlastník, resp. zodpovědná role za dosažení definovaného efektu, nebo efektů.
6. Poznámka
  • Struktury a příklady dat dimenze jsou v souboru ke stažení (ikonka v záhlaví stránky).